Wifi & Internet
Funkční internet je většinou nezbytný pro vaši práci, tedy je vhodné tento problém řešit ihned a v budoucnu se mu snažit předcházet. Pro rychlejší řešení problému je vždy dobré kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a vše konzultovat s jejich podporou. Pokud od poskytovatele dostanete informaci, že je z jejich strany vše v pořádku, a přesto vám internet nejde, máte několik možností, jak se pokusit o opravu.
Pokud Vám nefunguje internet, ale jste na vašem zařízení připojeni k WiFi, nejprve vždy dané zařízení restartujete, a to tak, že ho jen odpojíte z elektřiny a chvilku počkáte. Po opětovném zapojení opticky zkontrolujte zapojení kabeláže a diody na routeru. Pokud nějaká dioda svití oranžově nebo červeně, nejspíše do routeru nejde internet. To může být způsobeno špatným natavením WiFi routeru nebo výpadkem internetového připojení. Dalším krokem je připojit se k routeru kabelem a zkontrolovat nastavení (jednoduchý a přehledný návod je vždy součástí balení routeru), případně router přímo odpojit a zapojit počítač nebo notebook kabelem přímo do internetové zásuvky, je-li to možné. Pokud bude internet takto fungovat, víte, že problém je ve vašem WiFi zařízení.
Pokud jste připojeni kabelem k internetové síti a počítač vám ukazuje že nejste připojeni k internetu tak příčiny můžou být hodně různorodé. V první řadě je potřeba zkontrolovat jak pasivní prvky sítě, tak aktivní. Zkontrolujte tedy kabel včetně koncovek kterým jste připojeni k internetu, zda není mechanicky porušený a zda je správně zapojen do PC i internetové zásuvky. Pokud je v pořádku a máte ve vaší síti nějaké aktivní zařízení, běžně je to WiFi router, restartujte toto zařízení odpojením od elektrické energie. Pokud stále kabelové připojení k internetu nejde, zkontrolujte Vaše nastaveni připojení ve Vašem operačním systému. Jednoduchý návod pro systémy Windows najdete zde, pro OS macOS zde.