Loading color scheme

Nevíte si rady a potřebujete poradit?

IT je velmi široký obor a je mnohdy velmi těžké se v něm zorientovat. Zaměříme se na nejběžnější problémy, které se staly snad každému z nás. Níže jsme vypsali nejčastější problémy a popsali, jak nejjednodušeji chybu opravit bez nutnosti servisního zásahu. S počítači je to stejné jak v soukromém, tak pracovním životě. Vždy je potřeba dodržovat základní pravidla bezpečnosti, kterými ochráníte nejen sebe, ale i opravovaný hardware.

Pokud se Vám nedaří notebook zapnout, nejprve odpojte napájecí adaptér a baterii. Krycí plast baterie najdete na spodní straně notebooku a většinou bývá snadno demontovatelný pomocí 2 zámečků. Následně podržte tlačítko zapínání notebooku po dobu alespoň 30 sekund. Jako další krok znovu zapojte baterii a napájecí adaptér. Zapněte notebook. Nyní by měl notebook nastartovat běžným způsobem. Pokud se tak nestane, bude nutné problém detailně diagnostikovat. Mezi nejběžnější problémy patří vadný napájecí adaptér, vadná baterie nebo poškozený konektor napájení. Pokud se vám oprava nepovedla, kontaktujte nás telefonicky na 739 005 006 a domluvíme se na termínu opravy. Některé základní opravy, jako jsou výměna HDD, RAM nebo vyčištění notebooku, jsme schopni po dohodě provádět i u zákazníka.

Návrh a realizace IT sítě je společný proces který vede k návrhu a realizaci IT sítě dle potřeb a požadavků klienta. Pokud nejste spokojeni se současným stavem IT sítě, nebo máte potřebu ji rozšířit, kontaktujte nás a domluvíme se na osobním setkání kde zanalyzujeme současný stav, zjistíme jaké máte potřeby a společně navrhneme to nejvhodnější řešení kde budeme dbát na tři základní pilíře. Bezpečnost, stabilita, možnosti pro rozšíření. Základem všeho je ale individuální přistup, protože žádná IT síť není stejná. Na těchto bodech se dá stavět jak rekonstrukce stávající, tak návrh a realizace nové a vy si můžete být jisti že vás v budoucnu nepřekvapí žádné nenadálé výdaje. Pokud máte zájem o nezávaznou konzultaci, kontaktujte nás telefonicky na 739 005 006.

Pokud se vám nedaří zapnout stolní počítač, nejprve zkontrolujte zapojení napájecí kabeláže, a to jak do monitoru, tak do vlastního PC na obou koncích (jak v zásuvce, tak i ve zdroji v PC). Je-li počítač dobře zapojen (slyšíte, že běží), ale na monitoru nic nevidíte, opět nejprve zkontrolujte korektní zapojení kabeláže v monitoru. Pokud počítač běží, ale nenačte se operační systém pokračujeme v diagnostice dále. Nejběžnějším problémem je porucha HHD/SSD disku, na kterém je nahrán operační systém, nebo špatné nastavení startovacího disku. U většiny počítačů stačí při startu PC stisknout klávesu F2 pro změnu bootovacího média, případně F10 a vše ručně nastavit v BIOS vašeho PC. Pokud se do složitých oprav nechcete pouštět, kontaktujte nás telefonicky na 739 005 006 a domluvíme se na termínu opravy.

Problém s operačními systémy

Operační systém patří mezi základní softwarové vybavení počítače. Smyslem operačního systému je zprostředkovat komunikaci mezi uživatelem a vlastním počítačem. Máme několik druhů operačních systémů používaných běžnými uživateli. Nejrozšířenějším je Windows od společnosti Microsoft. Pokud se Vám počítač nebo Macbook nepovede nastartovat jako dříve, nejspíše bude problém se zavedením operačního systému. Jelikož se jedná o složité systémy, bude nejspíše potřeba servisní zásah našeho technika. Přesto všechno se můžete pokusit o základní opravu sami, dle níže přiložených návodů. Pokud se i přesto nepovedlo počítač nastartovat, kontaktujte nás na níže uvedeném telefonním čísle nebo pošlete popis problému pomocí formuláře vpravo na stránce.

macOS je operační systém pro počítače Macintosh od společnosti Apple. Systém macOS byl uveden s jejich prvním počítačem Macintosh, a to v roce 1984. Mnohdy se na počítačích společnosti Apple stává, že je Mac zapojený k displeji i napájecímu kabelu, přesto vypadá jako vypnutý. Pokud se Vám tohle stane, podržte tlačítko napájení na Vašem Macu po dobu zhruba 10 sekund a pak ho pusťte. Pokud byl Mac zapnutý, vynutíte tím jeho vypnutí. Pokud se pří dalším spuštění Mac standardně nezapne, vyzkoušejte prosím jednotlivé návody na oficiálních stránkách společnosti Apple v českém jazyce: zde.

V případě že na vašem počítači využíváte nějakou verzi operačního systému od společnosti Microsoft, tj. Windows a nedaří se Vám počítač zapnout, tak je několik možností jak se pokusit o základní "domácí opravu" bez ztráty dat. Pro Vás bude základní možnost opravit počítač za pomoci instalačního média. Instalační médium si můžete vytvořit sami bez hlubších znalosti IT i vašeho licenčního kódu k systému k Windows. Vše naleznete na této stránce společnosti Microsoft. Po vytvoření instalačního média přistupte k vlastní opravě PC. Můžete využit návod opět na oficiálních stránkách Microsoft zde. Pokud si nejste jisti jednotlivými kroky, nebo se Vám oprava nepovedla, doporučujeme vám, kontaktujte nás pomocí kontaktního formuláře, nebo na telefonu 604 550 295.

Wifi & Internet

Funkční internet je většinou nezbytný pro vaši práci, tedy je vhodné tento problém řešit ihned a v budoucnu se mu snažit předcházet. Pro rychlejší řešení problému je vždy dobré kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a vše konzultovat s jejich podporou. Pokud od poskytovatele dostanete informaci, že je z jejich strany vše v pořádku, a přesto vám internet nejde, máte několik možností, jak se pokusit o opravu.

Pokud Vám nefunguje internet, ale jste na vašem zařízení připojeni k WiFi, nejprve vždy dané zařízení restartujete, a to tak, že ho jen odpojíte z elektřiny a chvilku počkáte. Po opětovném zapojení opticky zkontrolujte zapojení kabeláže a diody na routeru. Pokud nějaká dioda svití oranžově nebo červeně, nejspíše do routeru nejde internet. To může být způsobeno špatným natavením WiFi routeru nebo výpadkem internetového připojení. Dalším krokem je připojit se k routeru kabelem a zkontrolovat nastavení (jednoduchý a přehledný návod je vždy součástí balení routeru), případně router přímo odpojit a zapojit počítač nebo notebook kabelem přímo do internetové zásuvky, je-li to možné. Pokud bude internet takto fungovat, víte, že problém je ve vašem WiFi zařízení.

Pokud jste připojeni kabelem k internetové síti a počítač vám ukazuje že nejste připojeni k internetu tak příčiny můžou být hodně různorodé. V první řadě je potřeba zkontrolovat jak pasivní prvky sítě, tak aktivní. Zkontrolujte tedy kabel včetně koncovek kterým jste připojeni k internetu, zda není mechanicky porušený a zda je správně zapojen do PC i internetové zásuvky. Pokud je v pořádku a máte ve vaší síti nějaké aktivní zařízení, běžně je to WiFi router, restartujte toto zařízení odpojením od elektrické energie. Pokud stále kabelové připojení k internetu nejde, zkontrolujte Vaše nastaveni připojení ve Vašem operačním systému. Jednoduchý návod pro systémy Windows najdete zde, pro OS macOS zde.

Nefunkční stolní PC

Pokud se vám nedaří zapnout stolní počítač, nejprve zkontrolujte zapojení napájecí kabeláže, a to jak do monitoru, tak do vlastního PC na obou koncích (jak v zásuvce, tak i ve zdroji v PC). Je-li počítač dobře zapojen (slyšíte, že běží), ale na monitoru nic nevidíte, opět nejprve zkontrolujte korektní zapojení kabeláže v monitoru. Pokud počítač běží, ale nenačte se operační systém pokračujeme v diagnostice dále. Nejběžnějším problémem je porucha HHD/SSD disku, na kterém je nahrán operační systém, nebo špatné nastavení startovacího disku. U většiny počítačů stačí při startu PC stisknout klávesu F2 pro změnu bootovacího média, případně F10 a vše ručně nastavit v BIOS vašeho PC. Pokud se do složitých oprav nechcete pouštět, kontaktujte nás telefonicky na 739 005 006 a domluvíme se na termínu opravy.

Pro objednání našich služeb či jen pro radu nás neváhejte kontaktovat telefonicky na čísle +420 739 005 006, pomocí formuláře na našich webových stránkách, nebo online chatu v pravém dolním rohu. Odpověď na poptávkový formulář od nás obdržíte nejpozději do 1 dne.
Děkujeme! Vaše zpráva byla odeslána. Něco se pokazilo, zkuste to prosím později. Prosím, vložte správnou odpověď reCaptcha